۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴

آیت الله شاهچراغی:

مردم به دور از تعصبات قومی در انتخابات وارد شوند

مردم به دور از تعصبات قومی در انتخابات وارد شوند

سمنان – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه حضور پرشور در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح مهمترین وظیفه مردم است، افزود: مردم به دور از تعصبات قومی در این انتخابات وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه سمنان ضمن اشاره به همزمانی برگزار شدن انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد ماه سالجاری، تصریح کرد: انتخابات شوراها نباید تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی نظارت قوی تر بر انتخابات آتی را ضروری دانست و بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون خود مردم با نظارت دقیق بر انتخابات کمک حال مسئولان اجرایی برگزاری انتخابات بوده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات شوراها باید افراد اصلح انتخاب و به شورای های اسلامی شهر و روستا بفرستند، گفت: نقش شوراها را در کشور بسیار مهم و تعیین کننده است.

آیت الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه چهره های کاردان، دلسوز و مردمی باید وارد شوراها شوند، افزود: مردم با دقت فراوان و به دور از تعصبات قومی در این انتخابات وارد شوند و افراد صالح را برگزینند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی، که با حضور 700 چهره برجسته از 80 کشور جهان برگزار شد، فرمایشات ایشان را بسیار مهم و راه گشا دانست و تصریح کرد: پیام این اجلاس بیداری اسلامی است نه بیداری انسانی و نه عربی.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه مسجد نقطه آغاز حرکت های اسلامی بوده است، اظهار داشت: مساجد همواره مرکز حرکت ها ضد استکباری بوده است.

آیت الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه از بین رفتن دیکتاتورهای منطقه خواسته آمریکا نبوده و نیست تصریح کرد: تلاش استکبار در حال حاضر فقط به فکر منحرف کردن حرکت های اسلامی منطقه بوده است.

وی همچنین تخریب مقبره حجربن عدی از صحابه پیامبر اکرم (ص ) در سوریه را از دیگر جنایات وهابیون دانست و آن را محکوم کرد و گفت: وهابی ها در این زمینه سابقه فراوانی دارند.

امام جمعه سمنان بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ حجاب و عفاف موجت تحکیم بنیان خانواده ها می شود.

آیت الله شاهچراغی همچنین در خاتمه با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی، از خدمات و تلاش های پرسنل این نیرو در استان سمنان در جهت کشف مواد مخدر صنعتی شیشه تقدیر کرد.

کد خبر 2046111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha